2023. augusztus 7.

Pável Márta HOMOSZEXUALITÁS -PAP -HAZUDOZÁS…, őszintén, nyíltan gondolkozzuk!

 

HOMOSZEXUALITÁS -PAP -HAZUDOZÁS…, őszintén, nyíltan gondolkozzuk!

A homoszexualitás a világban gyakori, s nekem mint lelki vezetőnek , ez az emberi viselkedés nagyon sokféleképpen nyilvánult meg, túl jól ismerem őket. Igyekszem most másképp szemlélni a dolgot, mert egyre több emberről derül ki, hogy meleg. Mindig kérdezem magamat, nekem kell-e személetet váltanom, vagy nekik abbahagyni, persze nem ilyen egyszerű. Alapvetően, ha jellemüket, hazudozásaikat, simlisséget stb. nézem ez az egész jelenség nekem gáz, valami nem kerek, nem tudom tisztelni ezt az emberi viselkedést.. Eddig közelebbről kb. két tucat homo emberrel volt dolgom, 80% férfi  és 90% -ra áll, hogy nagyon érzékenyek, kielégítetlenek ( látszik, semmi sem  elég…), nagyon hisztisek,  lelkileg és jellemileg sérültek, s kegyetlen obcén szöveg és viselkedés figyelhető meg.( Pl.  végig éltem két meleg, hogy üvöltözött egymással, egy harmadik miatt akit elszerettek előle, ilyet ritkán hallani.) Megjegyzem, ha engem valaki hülyének akar nézni - sokan vannak ilyenek-, hazudoznak - még többen vannak-, és rám projektálják a lelki jellembeli nyomorukat, akkor ezeket az embereket sajnos leírom, nem foglalkozom továbbiakban velük, nem partnerek, mert sok elfogadható emberre nem maradna időm.

               Vasárnap (08.06) hallottam Beer Miklós nyugalmazott püspökkel egy beszélgetést, és rákérdeztek Hodász Andrásra. S mivel tudunk, amit tudunk, nagyon kíváncsi voltam, mit mond. Hát, diplomatikus volt: az egyháznak nem szabadna elengedni a homokos papok kezét, hanem meg kell érteni őket stb. Ja, kb. ezt vártam. Tudjuk, hogy Hodász volt pap (vagy még mindig, az ki tudja…), bevallotta - de mások nem nagyon szokták-, hogy meleg.

Nekem mint gyakorló katolikusnak, az az érzésem és felfogásom, hogy nem szabadna a papoknak semmiféle szexuális orientációval foglalkozni , mert nem ez a feladatuk. (Tudom, most sóhajtozások vannak, de ha Isten eltölt minket, és valóban az Övé vagyunk, akkor kisebb gondunk is nagyobb a szexualitásnál, én ezt 40 éve tudom és gyakorlom. Ha pedig nem tölti el Isten, minek pap valaki? Ezt halálosan komolyan kérdezem!) Én azt hiszem, hogy ha valakinek Isten a vezérlője, az élete (amit minden paptól elvárnánk!), akkor nem törődne a deréktól lefelé való részével, legalább is nem dominálna… Hogy fogjuk valaki kezét, ha rendszeresen paráználkodik, pl. mint Hodász mondta - legalábbis úgy olvastam, hogy együtt él valakivel -, neki párja van. Egyházi törvények szerint a nem meleg papoknak se lehet párja, így a melegnek sem lehet. Abszolút nem helyén való, hogy akár hetero- vagy homoszexuális, a hívő ne menjen/féljen gyónni menni, mert esetleg a pap „vadászik” rá. Vérmérséklete diktálja, mit tesz - itt nagyon sokat írhatnék, de nem célom a hányinger keltése…! Tilos addig eljutni, hogy menekülni kell egy felajzott pap (vagy tanár, vagy orvos, vagy rendező stb. ) elől, hanem az a követelmény - a józan istenhívők ezt várnák el -, ha szenved is szexualitási akármijétől, győzze le Isten segítségével és szolgálatában, életében is, hogy vágyait tekintve neutrális legyen. Tudom, hogy nehéz feladat, de a papságot szent foglalkozásnak kéne venni, amelyeknek ilyen földi vágyaktól mentesnek kell lenni. Így üzenem: …  megfogni a kezét, hanem neki kellene Isten felé bűnbánattal nyújtani, hogy vezesse őket a helyes szolgálati útra.

Én a homokosságról akárki is az, azt gondolom, hogy mindenkinek fel kell vállalnia, mert ha teszi és tetszik is neki, akkor vállalja is fel! De nem…., hanem évekig hazudozik a többség, ez a másiknak becsapása, akkor nekem a curva (latinul; kanyar, elferdült) tisztességesebb, mert ő még bárcát is vált , nyílt lapokkal játszik….( így lesz bárcás curva).

Az nem megy, hogy valaki nekem például, 50 évig hazudozik és 50 évig tudtam, hogy meleg, az egész élete egy hazugság, mert nem vallja be, sőt azt hiszi, hogy mindenki hülye. (Én pl. most szembesítettem egy ilyet magával, örök harag lett, de ezt vártam, én nem haragszom, csak sajnálom az ilyeneket.) Nem értem mikor valaki ezt a tevékenységet fizikailag teszi, akkor miért nem sértődik meg, hogy teszi, csak akkor sértődik meg, amikor a másik azt mondja neki, hogy stop, eleget hazudtál. Továbbiakban nem vagyok kíváncsi a melegek megtévesztő szövegeire. Mindenki azt hiszi, például aki csalja a házastársát, és csöpög róla a szerelem a másik (harmadik fél) iránt, hogy nem veszik észre. Mindenkin látszik, csak az illető nem akarja látni, struccpolitika. Na, ugyanígy van eltitkolt homoszexualitással, nem az a bevallás lényege, hogy az utcán rázza magát, mint egy eszelős és felvonulásokat tart, mert annál undorítóbb az én szememben kevés van, nekem ők önmagukból kivetkőzött emberek, hanem az, hogy megpróbálja azt normalizálni, ha így alakult, kevés bűnnel ússza meg.(Nekem a paráznaság, a 6. parancs megsértésé igenis bűn!)

Az Egyházban a papok (eltérően a szerzetesektől, de közülük is sajnos megszegik) cölibátust, a házasságról és a szexuális kapcsolatról való önkéntes lemondást fogadtak. Így egy pap sem férfival, sem nővel nem gyakorolhatja a szexuális életét, mert a papnak nem a saját boldog földi életével kellene foglalkozni, hanem a hívőket kellene Istenhez vezetni. Sajnos úgy látom, a papokról úton útfélen kiderül, hogy mással foglalkozik, más a lényeges, és van, hogy politikai karrierbe/megfelelésbe kezd, mint például Ferenc pápa is. Nekem ez a mai, nem az az egyház, amire szüksége van Istennek, mivel egyházunk küldetése nem politikai, nem az, hogy mindenféle szervezetben illegesse magát, nem öncélú szolgálat, jólétük nézése. Sem az, hogy a Vatikán is rengeteg pénzt birtokoljon, fehér Mercedesek álljanak a szerzetesrendek udvarán. Az Egyháztól nem ezt kívánja Krisztus, hanem azt, hogy elszakadjunk a Földtől, szakadjunk el a matériától, szakadjon ki az belőlünk hatalomvágy, egoizmus. Azt kívánja Jézus Krisztus, hogy itt és most arra használjuk fel a meglévő időt, hogy Hozzá haza találjuk, hogy felragyogjon a lelkünk, hogy az „égbe” szálljunk. Ez ma teljesen ellentétesen működik, az egyházi papok nagy része mást keres, mint amit Isten elvárna. Sajnos, a vezetésen is változtatni kell, mert ez az egyház ebben a formában nem sokáig lesz, mert nem teszi meg a feladatát.  

Vissza a homoszexualitásra. Megvallom, szeretném megérteni ki miért az, mert sokszor fájdalom jár át miattuk. Tudom, ez évezredes ügy, sőt az állatvilágban is van, lehet, hogy ez így van és kész? Lehet. De ha madár elszáll a fejünk felett, nem kell megengedni, hogy fészket is rakjon, meg időnként lepiszkoljon. Van az emberben valami, kell lennie, ahol rejtett vagy nyílt vágyait józansága, hite, esetleg isteni célja szerint visszafogja, beszabályozza.

Nagyon kettős az ember, ha elnézem, hogy felöltözik, még jól is néz ki, illatos, borotválkozott, vagy hölgyek is megfelelő szettben vannak, látszólag minden rendben. Majd hazamegy, becsukódik az ajtó és esetleg a jól futó ügyvéd üti-veri a családját, a gyógyító orvos agresszív lesz, vagy a tanár megkötözi gyerekeit, mert nem bír velük stb. Előfordulhat, hogy ájtatosnak kinéző lélek a legnagyobb lepedőakrobata otthon, és közben játssza a szentet. Tapasztalatom, hogy nagyon nagy színjáték megy, mást mutatnak kifelé, mást tesznek a zárt ajtók mögött. Hallottam egy vállalati vezetőről, aki esténként pöttyös szoknyát ölt, kirúzsozza magát, s ha a szomszéd rácsenget, nem is tudja, kivel áll szemben, nem ismer rá. Ez van - nem mindenki ilyen, de - tudnak meglepetést okozni, pl.jámbor hívő félrehajtott fejjel, s otthon a legvadabb homoszexuális. Hát igen nem is ismerjük valójában egymást elég jól. (Igazán nem is érdekelne senki szexualitása míg falakon belül marad, de ha eljön hozzám tanulni , mert spirituális úton akar menni, közben tiszta kosz, sár, hazudik, akkor viszont van közöm hozzá, így találkoztam kb. 40 alatt ennyi meleg emberrel is.)

Nos, ilyen a szexualitás is, amióta  a csoportot viszem, jóra, Istenre tanítom, valahogy természetességgel elvártam, hogy megfelelő visszafogottsággal, vagy egyre inkább leépítettséggel, a szükség erejéig és normál stílusban történjenek meg a szexuális események, de sajnos nem így vannak. Látom azt -  főleg az elmenteknél -, hogy sokkal fontosabb – ha választaniuk kell -, Isten és a különböző szexuális orientáció között, akkor nem Isten kerül előtérbe. Mikor begőzőlnek, vége. Akik addig hitték az Istent, és gondolták, hogy jó, persze, ez az élet az üdvözülésről szól, s ez a csoport lehetőséget ad erre, amikor összejön a szerelem, elönti a lila köd az agyukat és mindegy, hogy hetero vagy homo kapcsolatban, távoznak, megélik vagy hazudoznak. ( Meg lehetne élni a szerelmet viszonylag józanul is, nem Isten elé téve a másikat, vannak köztünk házasok is.) Persze nem mindenki ezt teszi, vannak magasabb szintű lelkek is köztünk - ők még itt vannak-, de az idők folyamán előfordultak fentiek szerinti anomáliák, és ezért írtam azt, hogy jó kis gyakorlatom van ebben, tudom, miről beszélek.

Sokszor úgy érzem, hogy Istenről beszélve olyan vagyok, mint aki pusztába kiabál, mert a Végtelen Isten befogadása helyett győz a testiség, és ennek egyáltalán nem örülök.

Kortyolhat-e önmagából a víz? Kóstolhatják-e a fák a saját gyümölcsüket? Annak, aki Istent imádja, kissé távolabb kell tőle állnia, Így ismeri meg az isteni szeretet örömét. Bhakta-jóga